-
AEC v1.0.4
Najnowsze komentarze
Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że w czasach Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej za opowiadanie dowcipów politycznych… groziło do 5 lat pozbawienia wolności.
Dzisiejszy wykład historyczny pt. ,,Działalność aparatu represji w Polsce w latach 1944-1989″ w ramach programu Tygodnia Patriotycznego dał odpowiedź na to, jak i również na wiele innych zagadnień.
Uczniowie podzieleni zostali na trzy formacje warsztatowe: pierwszoklasiści, wiążący swoją przyszłość ze specjalizacją historyczną, dopełnili dwie grupy złożone z drugoklasistów, a ostatni skład stanowili maturzyści z kursu historii 204.
Punktem odniesienia dla całego czterogodzinnego programu stały się karty pracy, które zostały nam rozdane tuż przed rozpoczęciem zajęć i miały na celu zmobilizowanie nas do efektywniejszej pracy i ułatwienie przyswojenia wielu cennych informacji.
Spotkanie otwierał wspólny wykład, który miał nam przybliżyć to, nad czym mieliśmy pracować przez resztę dnia i wprowadzić nas w klimat PRL-u. Później każda grupa rozeszła się na wykłady, w odmiennej kolejności, jednakże każde wszyscy trafili pod opiekę jednego ze specjalistów z Instytutu Pamięci Narodowej. Nasi goście podzielili się z nami wszelkimi tajnikami dotyczącymi działalności aparatu bezpieczeństwa w Polsce.
Wszyscy analizowaliśmy źródła, oglądaliśmy filmy, przeglądaliśmy fotografie(a nawet dowiedzieliśmy się, w jaki sposób służby porządkowe kamuflowały obecność aparatów fotograficznych).
Warsztaty były miłym urozmaiceniem w życiu szkoły. Obejrzenie wielu ciekawych materiałów filmowych, czy też analiza autentycznych źródeł historycznych to nie lada gratka dla osób interesujących się historią.
Z pewnością też obecność specjalistów z IPNu też była atrakcją dla uczniów naszej szkoły.
Dyrekcja naszej placówki wykazała zainteresowanie dalszą współpracą z Instytutem Pamięci Narodowej, a już za kilka miesięcy planowany jest następny blok warsztatowy.
Pozostaje tylko czekać, aż ukazana zostanie nam kolejna porcja tajemnic historycznych.
Zuzanna Zamara
Warto dopowiedzieć, że drugoklasiści też byli ze specjalizacji humanistycznej – kurs historii 201 p.p. Kaproń i p.p. Bańdziaka, bo wygląda na to, że wzięto nas z jakieś łapanki na te warsztaty. Toż to my z własnej woli przyszli!
Skoro zaznaczono, że tylko pierwszoklasiści DOPEŁNILI dwie grupy drugoklasistów to chyba wiadomo, że to też kursy specjalizacyjne. W tekście nie powinno roić się od powtórzeń typu ,,kurs” – ,,kurs”.
AEC v1.0.4
AEC v1.0.4
Dziś widziałem jakąś dużą, zorganizowaną grupę gimnazjalistów (chociaż zachowywali się jak na gimnazjum nie przystało, może podstawówka? Mniejsza), Oni też przyszli na wykłady?
W każdym razie, PRL to temat rzeka. Są zwolennicy jak i przeciwnicy. Były jakieś dyskusje na ten temat? Jestem ciekaw czy w naszej szkole są zwolennicy komuny. W końcu dość dużo ludzi z II LO głosuje na partie lewicowe. byłbym rad gdyby ktoś przedstawił jakieś dane statystyczne.
Bardzo fajny artykuł, miło się czytało, fotoreporterzy również nie zawiedli dając nam jakże elitarną czwórkę.
Pozdrawiam.