-
AEC v1.0.4
Najnowsze komentarze
Najważniejsi są…
LUDZIE
NASZE CELE
Głównym celem warsztatów jest swoisty reset świadomości uczniów, a w szczególności likwidacja lub chociaż ograniczenie ich uprzedzeń na temat szkoły, złych szkolnych nawyków, schematyczności w myśleniu, fałszu, infantylności w relacjach z nauczycielami itp.
Chcemy „namówić” uczniów, aby wspólnie z nami na nowo spojrzeli na instytucję szkoły i żebyśmy wspólnie stworzyli sobie takie miejsce, w którym wszyscy będą chcieli i mogli w naturalny sposób ROZWIJAĆ SIĘ. Chcemy, żeby zwyczajnie nie zmarnowali tych trzech ważnych lat swojego życia, żeby wolność, która jest wpisana w nasz system, od początku wiązali z odpowiedzialnością, dojrzałością i zaufaniem, jakim ich obdarzamy. Chcemy wreszcie zarazić ich pozytywną energią, autentycznością, dociekliwością i szacunkiem do innych.
W toku prac sformułowaliśmy 4 strategiczne cele operacyjne:
1) poznanie siebie – np. swojego typu osobowości, stylu uczenia się, swoich predyspozycji, możliwości itp.
2) poznanie szkoły i systemu
3) refleksja na temat szkoły w ogóle
4) refleksja na temat życia
Cele te stały się punktem wyjścia przy planowaniu tematyki poszczególnych warsztatów, ale i organizacji całości przedsięwzięcia.
KONCEPCJA ROGRAMU
Postanowiliśmy podzielić wszystkie organizowane zajęcia na dwie podstawowe kategorie:
1) WARSZTATY
(są obowiązkowe, odbywają się w ok. 20-osobowych grupach, trwają maks. 90 minut)
To one przede wszystkim (bo wprost) realizują nasze „cele strategiczne”.
Oto warsztaty, które zaplanowaliśmy w tym roku:
1. „ODKRYJ SIEBIE” – prowadząca: Katarzyna Wilczyńska
2. „POZNAJ SYSTEM” – prowadzący: Igor Mazierski
3. „WYMYŚL SOBIE SZKOŁĘ” – prowadzący: Mariusz Zawodniak
4. „ŻYCIE – GRA O SUMIE NIEZEROWEJ” – prowadzący: Waldemar Szymczak
Szczegółowa tematyka warsztatów zależy wyłącznie od prowadzących, pod warunkiem, że jest zgodna z wyżej wymienionymi celami.
2) inne działania, a właściwie DZIAŁANIA, MIEJSCA i PUNKTY
(są nieobowiązkowe, do wyboru, nie są ograniczone czasem ani ilością)
DZIAŁANIA to takie grupowe przedsięwzięcia, których bezpośrednim celem jest „produkt” (rozwiązanie, dzieło, efekt), który będzie można zaprezentować podczas podsumowania drugiego dnia warsztatów
MIEJSCA to działania, które nie są nastawione na wymierny efekt, raczej takie, które mogłyby trwać bez końca, do których można wracać wielokrotnie, które dodatkowo są powiązane z miejscem, w którym się odbywają
PUNKTY to różnego rodzaju punkty informacyjne, miejsca, gdzie oczekują np. przedstawiciele organizacji szkolnych, gdzie można uzyskać poradę, informację lub np. kupić szkolny gadżet.
Zapraszamy, ORGANIZATORZY!
AEC v1.0.4
AEC v1.0.4