Bibliografia dla nauczycieli – program wychowawczy
Aronson E., Człowiek istota społeczna, Warszawa: PWN, 1995.
Chimczyńska – Miliszkiewicz M., Pankowska D., Polubić szkołę. – Warszawa: WSiP, 1998.
Covey S. R., 7 nawyków skutecznego działania. – Warszawa: Wydawnictwo Medium, 1996.
Dedley G. A., Jak podwoić skuteczność działania. – Warszawa; Medium, 1994.
Dzierzgowska I., Rodzice w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół, nauczycieli i rodziców. – Warszawa: CODN, 1999.
Fechner – Sędziaka L., Lachowska – Żarska E., Nauczyciele – rodzicom. Zebrania z rodzicami metodą warsztatową. – Toruń: Wydawnictwo BEA, 2002.
Gibelin L., Umiejętność postępowania z innymi. – Kraków: Olimex 1993.
Glass L., Toksyczni ludzie. – Poznań: Dom Wydawniczy REBIS, 1997.
Góralski A., Być nowatorem. Poradnik twórczego myślenia. – Warszawa: PWN, 1990.
Hamer H., Program lekcji wychowawczych dla uczniów wyższych klas szkół podstawowych oraz uczniów liceów i techników. – Warszawa: Wydawnictwo Veda, 1993.
Janowski A., Uczeń w teatrze życia szkolnego. – Warszawa: WSiP, 1994.
Król – Fijewska M., Trening asertywności. – Warszawa: PTP, 1992.
Lewis D., Jak wychować zdolne dziecko. – Warszawa: WSiP, 1998.
McGinnis A. L., Potęga optymizmu. – Warszawa: Exter, 1993.
Okoń W., Słownik pedagogiczny. – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 1992.
Pease Allan., Język ciała, jak czytać myśli ludzi z ich gestów. – Kraków: Wydawnictwo Gemini, 1994.
Pietrusiński Z., Sztuka uczenia się. – Warszawa: Wiedza Powszechna, 1990.
Seligmann M. E. P., Optymizmu można się nauczyć. Jak zmienić swoje myślenie i swoje życie. – Poznań: Media i Rodzina, 1993.
Suchodolski B., Wychowanie mimo wszystko. – Warszawa: WSiP, 1990.
Teml H., Relaks w nauczaniu. – Warszawa: WSiP, 1997.