-
[calendar mini=true nav=false]
Najnowsze komentarze
To była prawdziwa integracja! Dzisiaj, czyli 25 września klasy pierwsze odwiedziły Przelewice. Uczniowie wzięli udział w Rajdzie Pierwszaka, który miał im pozwolić lepiej się poznać i nauczyć współpracować ze sobą. Teraz już wiedzą, z kim najlepiej się kłócić, a z kim najszybciej dojść do porozumienia. Zabawa polegała na wykonywaniu zadań przygotowanych przez kolegów ze starszych klas. Za każdą konkurencję przyznawane były punkty – na ich podstawie zdecydowano, która klasa wygrała i jakie miejsca zajęli ich rówieśnicy.
Pierwszym zadaniem pierwszaków było przygotowanie symbolu, który inne klasy miały odgadnąć. Był to nie lada wyczyn! Klasa IF miała na twarzy pieprzyki, były to małe kropki robione najprawdopodobniej jakimś kosmetykiem. Wszyscy musieli się dobrze przyjrzeć , żeby je zauważyć, a potem zastanowić, czy to aby przypadkiem nie jest prawdziwy pieprzyk. U reszty klas były to chusty na nogach, szyi – złożone w trójkąt i zawiązane na węzeł, bransoletki na rękach, różowe kokardki przypięte do ubrania i narysowane błyskawice na czołach. Za odgadniecie symbolu jednej klasy był przyznawany jeden punkt. Ta konkurencja rozstrzygnięta była na koniec integracji – po ognisku.
Kolejnym zadaniem była sztafeta. Z każdej klasy wyznaczone były trzy dziewczyny i trzech chłopców. Mieli oni przebiec wyznaczoną trasę i przybiec do mety przed innymi. Zadanie było na tyle trudne, że w pewnym momencie chłopcy pomylili drogę i pobiegli w złym kierunku. Na szczęście cofnęli się i wrócili na wyznaczoną trasę. Reszta uczniów, która nie brała udziału w sztafecie, stała wzdłuż drogi, którą musieli pokonać biegacze. Wygrała klasa I B, a kolejne dwa miejsca należały do klas D i A. Po tym zadaniu zmęczeni byli zarówno Ci, którzy biegli, jak i Ci, którzy dopingowali.
Trzecim zadaniem pierwszaków było znalezienie rośliny, której nazwę podali im starsi koledzy. Jednej klasie wyszukanie kasztana jadalnego zajęło 20 sekund, a innym – roślin o dziwnych nazwach – znacznie dłużej. Tabliczek z nazwami kwiatów i drzew było tak dużo, że nikt nie wiedział gdzie ma patrzeć, a niektórzy zdawali się nie pamiętać nazwy rośliny, której szukają.
Trudnym zadaniem dla najmłodszych uczniów II LO było zadanie, polegające na podaniu imienia nauczyciela i przedmiotu, którego on uczy. Jedna osoba ze starszego rocznika, podawała nazwisko, a pierwszoklasiści musieli podać informacje o tej osobie. Czasu było niewiele, a osoby, które notowały ich odpowiedzi – bezlitosne. Nie pomagały młodszym kolegom i koleżankom, nie przedłużały czasu – mimo że nikt ich nie sprawdzał.
Zadaniem, które wymagało największej współpracy, była konkurencja pt. „Żywe figury”. Polegała ona na tym, że każda grupa losowała kopertę ze słowem, które miała zaprezentować . Były to słowa: ryba, piramida, żółw, ślimak, most i samolot. Oceniany był przede wszystkim pomysł. Wszyscy wykazali się niezwykłą wyobraźnią!
Zadaniem, które zostało unieważnione, było przeciąganie liny. Każda klasa rywalizowała ze sobą, ale trawa była tak śliska, że większość z uczniów była przeciągana po ziemi.
Kolejne miejsca zajęły klasy:
I. – ID – wych. prof. Mariusz Biniewski i prof. Urszula Polańska
II. – IB – wych. prof. Agata Jasińska i prof. Andrzej Marzyński
III. -I A – wych. prof. Katarzyna Nowakowska i prof. Grażyna Harkawik
IV. – IC oraz IE – wych. prof. Igor Mazierski i prof. Krystyna Baj oraz prof. Agnieszka Regulska i prof. Alicja Wyszyńska
V. – IF – wych. prof. Jerzy Bandziak i prof. Jarosław Musiał
Konkurencji było wiele, uczniowie wrócili do szkoły zmęczeni, ale również zadowoleni. Nagrodą są słodkie niespodzianki – torty dla wszystkich klas. Gratulacje dla wszystkich pierwszaków i powodzenia w drodze ku maturze!
Aleksandra Krupa, klasa ID
„Teraz już wiedzą, z kim najlepiej się kłócić” – najlepiej to chyba wcale ;), nie czuję tego wstępu, ale reszta sympatyczna, pointegrowałby sie człowiek troche
Tak poza tematem to pozdrowienia dla 1F:)
[calendar mini=true nav=false]
[calendar mini=true nav=false]
jejuniu, nie robcie im tego, nie mowcie im o maturze jeszcze..