-
[calendar mini=true nav=false]
Najnowsze komentarze
Aby zapoznać uczniów z pierwsza pomocą do szkół wprowadzono lekcje EDB, które mają przygotowywać do postępowania w sytuacjach nagłego zagrożenia. Kiedy jednak zapytaliśmy się podopiecznych, czy czują się przygotowani do pomocy bliźnim, w większej części spotkaliśmy się z odpowiedziami przeczącymi. Jednakże zamiast usiłować zmieniać lekcje EDB, postanowiliśmy zadbać o edukację uczniów na własną rękę. Zorganizowaliśmy warsztaty z zakresu pierwszej pomocy, podczas których uczestnicy mieli zmierzyć się ze swoimi słabościami. Przygotowaliśmy plan działania i ruszyliśmy wychowywać przyszłe elity Państwa Polskiego. Niejednokrotnie zdarzyło nam się usłyszeć błędne odpowiedzi, powtarzane nieprawdziwe przekonania, a także zobaczyć nieprawidłowe postępowanie w razie wypadku. Nie zrażało nas to jednak. Z każdą kolejną pomyłką my nabieraliśmy coraz większej ochoty do tłumaczenia i przedstawiania prawidłowych wersji akcji. Zaczęliśmy niewinnie, od standardowego RKO, pozycji bezpiecznej, dzwonienia po karetkę. Później przeszliśmy do omdlenia i zawału. Z czasem zadania stawały się coraz trudniejsze, urazówka, zadławienie, złamanie, czy padaczka przysporzyły niemało trudności nawet najwybitniejszym jednostkom. Niemniej jednak wszyscy słuchali nas uważnie i starali się zapamiętać jak najwięcej informacji. W końcu nigdy nie wiadomo kiedy taka sytuacja może przydarzyć się nam. Po takim gruntownym przeszkoleniu uczestnicy wychodzili pewniejsi siebie i gotowi do działania. Mamy nadzieję, że te lekcje uczniowie zapamiętają na długo. Albowiem my wypełniliśmy swoją misję niesienia pomocy.
Oliwia Bukała
[calendar mini=true nav=false]
[calendar mini=true nav=false]